Sunday, September 27, 2009

kembali ke sekolah=)

setelah hampir dua minggu aku bercuti akhirnya kembali ke bumi UKM yang permai ini.. haha.. chop2! PERMAI ke? rasa sesak je nafas.. haha.. dah lama x menulis.. rasa seperti nak berceloteh panjang hari nih.. nak mula dengan tragedi sebelum raya.. hmm, aku pulang awal.. 4 hari punya kelas aku tuang.. balik lepas kelas diploma.. naik train dr kl central.. aku x bawak balik brg langsung.. ade la..1 buku pil, 1 buku juris, 1 buku labor.. yang nipis2 belaka menjadi pilihan.. malas nak bwk balik buku2 sebab memang xkan baca.. haha.. then nak dijadikan cerita. sampai je umah ptg tu aku rasa macam x sedap badan.. xpergi terawikh.. dan tidur je sepanjang malam.. then the next day,it getting worst.. still puasa lagi.. mak dah suh pergi klinik, tp xmau.. then, pukul 545pm, aku dipaksa ke hospital sbb mata dah merah2 berair.. no choice, ive to go la.. then kene la tahan kat emergency ward tu.. one injection menodai png***g ku.. adui.. sakit jugak ek.. n i have to wait until the temperature turun.. sampai umah dah berbuka..aku nye puasa sah lagi ke ek?? konfius2.. haha.. ganti je la.. hari2 berikutnya, aku nye badan memang x sihat.. demam kebah baik.. batuk, selsema.. jangan cakap la..dah mcm simptom ILI kan?? haha.. tp aku x pergi hospital pon.. taku la kene tahan.. jadi aku biarkan keluarga ku berkongsi potensi utk sakit H1N1.. kejam kan? haha.. aku taktau la.. aku sakit secara tetibe ni sebab escape kelas.. tp niat aku balik awal sebenarnya nak tlg persiapan raya kat umah.. tp akhirnya xdapat buat ape2.. aku terperuk dalam bilik.. demam.. tetibe teringat kat satu pepatah "yang dikejar xdapat, yang dikendong berciciran" haa.. padan muke kau as! takpe la.. jadi pejam celik pejam celik dah pun raya.. xdapat duet raya pon.. ade ke patut. adik2 sedara aku ajak aku join diorang beraya.."angah, jom la join kitorang raya, kalau xdapat duet raya pun, kita share la nnt.." hahaha.. kurang asam sunggoh..huhu.. tp raya tahun ni agak x best, sbb aku x sihat..batuk!!!! tension.. sampai pening kepala.. hmm.. n today, aku balik ukm..still batuk lagi.. (rindu rumah sudah!) hmm.... rindu! rindu! rindu!! boleh x kalau kita nh kekal jadi baby.. x payah belajar.. xpayah tahu erti tanggungjawab.. x payah fikir banyak menda.. yang kita tahu, tidur, bukak mata, minum susu, bila penat nangis dan emak dodoikan kita dan akhirnya kita tidur semula.. bestnya.. tapi... xkan la kan nak jadi macam tu..adui..xpela.. ape2 pun.. SELAMAT HARI RAYA to everyone.. doakan saya sihat dari batuk! dan bersemangat utk habiskan sisa2 sem ni.. huhu... take care!

1 comment: