Wednesday, July 15, 2009

simple tapi its hard!

ape korang akan buat if korang rasa x selesa bila kita macam sakitkan hati orang lain? especially to people yang sangat close to us.. semestinya word SORRY? and mesti akan comes with.. "im really sorry, xde niat" (even ade niat pun).. hahaha.. xpe. its between you n GOD. tapi, 4 me, the word 'sorry' is very important for me... hmm..hehe.. lagi satu word yang amat penting. TERIMA KASIH, TENGKIYU, TQ, THANKS... tak kesah la macam mana rupa bunyi dan ejaannya, tetapi ia amat memberi maksud yang mendalam.. it shows how we appreciate sum1 who did sumthing 4 us.. n bila aku dengar orang say thanks as aku rasa penat lelah aku tolong tu, berbaloi.. berat sangat ke eh nak keluarkan those words?? tp mesti ada yang ckp, tolong atau buat kerja pape mesti ikhlas.. yes! true! tp as a human being, bukankah word sorry , terima kasih tu adalah sesuatu yang menggambarkan peribadi kita?? memang terlampau ringkas, xkan la xkata thanx tu orang tu xde keperibadian kan? yes. memang la. tapi. perkataan itu sangat la simple dear.. say thanx n sorry. juz say it. even mende tu nampak remeh, tp ianya sangat memberi kesan tau.. dulu, i'm the one who were sooo reluctant to say thanx.. esp pada my little brother kat umah.. sangat lah selalu membuli dia suruh amik foods kat dlm fridge sbb malas nak pergi dapur..huhu.. pastu, dengan xde perasaannya, tak pernah nak ckp THANX. teruk kan?? tapi, aku belaja dr sum1 how to say thanx in everything.. n yet, bila aku masih membuli di umah, aku say "TERIMA KASIH dik!" for the first time, muka adik aku terkejut.. haha.. how polite my sister was that time..kah3.. tp aku dapat lihat muka dia,,BERUBAH... mcm rasa dihargai tau! through his smile i knew it! n sejak dari peristiwa bersejarah itu, hehe.. aku xpernah lupa utk say thanx to anyone, anywhere.. em, betul kan? simple,tapi ada yang xmampu nak ucapkan perkataan sorry n thanx ni sebab ego yang terlampau tinggi, i guessed.. huuu.. xpela, itu hak masing-masing.. huhu.. mesti tertanya2, siapa yang ajar aku ckp thanx nh.. inilah orangnya.. my beloved fren! sufiah ;-)



p/s: THANK YOU 4 reading! n SORRY if ade yang terasa hati...heee

No comments:

Post a Comment